Gröna lussebullar

Ja, då har det hänt då, det som ska hända i yngre år och inte på äldre dagar...klant...skit. Gjorde iordning en lussebullsdeg med äkta osaltat smör, kesella och 2 påsar saffran. Allt får blanda sig med jäst och socker i min assistent, så kommer jag på den goa idén att jag ska ha i lite vaniljessens (flytande), glad i hågen skvätter jag i något helt annat nämligen BLÅ KARAMELLFÄRG. Skulle jag sätta mig ner och gråta, nej, inte då.....vad är det för fel med gröna lussebullar förútom att alla som ska äta får ha ögonbindel på sig för att inte se det bedrövliga......nu blev ju degen grön (blå + saffransgul) och inte blå, vilket är lite tur i oturen, men vem vill ha gröna lussebullar, vem är redo för det? Ingen, inte ens jag kan övertala mig själv långt inne i hjärnan att grön skulle kunna bli det nya gula...här kommer en bild på degen, den ser OK ut om man kan inbilla sig att det är en stor klumpo grön marsipan som ska kavlas ut till ett lock till en prinsessrårta


Här kommer en bild på de färdiga lussekatterna som faktiskt ser ut som vanliga gula lussisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0