Fått hem plasmatv´n 19 nov 08

Idag när vi var på vår onsdagliga koneo-lunch så fick vi reda på av Per att det ska vara 17 gram kaffe till en kopp kaffe, det tvistas om hur många centiliter det är i en kopp, men nu vet vi iallafall hur mycket kaffe det ska vara, då var ett x avklarat i ekvationen, men nu till något underbart.... min beställda plasmatv kommit till sitt nya hem, till mitt hem...jag är så glad.

Jan erbjöd sig sin hjälp med uppsättning, han kom vid 19.30, vi funderade lite fram och tillbaka hur vi skulle tänka....min chef undrade om jag hade vattenpass och jag sa att jag hade det, men ack så överflödigt, det fanns ett integrerat vattenpass på fästanordningen ( det lilla gröna)

Vi började med att ställa tv´n på vardagsrumsbordet..för att få ett utgångsläge, det var Jans braiga idé

Jag hade förberett min skruvdragare/borrmaskin, genom att ladda det ena av mina batterier, när vi skulle börja borra så bara fjösa borren lite, batteriet var urlaggat, nu har jag satt det andra batteriet på laddning, det blev lite sent så vi ställde upp den temporärt på en liten bokhylla...vi tar det till helgen, alltså själva uppsättningen. Jag var tvungen också att gå direkt till Comhems hemsida för att skaffa medium-paketet....det är skitdålig bild via "husets signal", men via didtalsändaren så blir bilden så klar som man vill ha den. Bilden är inte den vackraste men men

Och för att fira det lilla tillskottet så sprang jag och Lisa in till Ejes och köpte tårta....löjligt, ja kanske men ibland så får man fånga de små glädjestunderna man får och mysa till dem lite extra, och idag var ett sådant tillfälle

Godnatt, nu ser jag fram emot att hämta ut paketet från tårtdecor.se, jag och Marita ska iväg och hämta ut det imorgon, det kommer bilder från vår beställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0