Fredag...en allmänt go dag och kväll 081031

Dagen började bra, inget speciellt, skrev lite mail till berörda...vissa ärenden som skulle varit klara nu är inte det, såg till att automatiskt få loggar med massa text går direkt till skräppost-mappen. Vi har några saker som är lösta, att spela upp DVD-filmer t ex, lösningen var VLC, och på tal om "att spela upp", kom då att tänka på "att slipa kniv", en duktig träslöjdsmagister ( heter det verkligen så, jaja, så sa vi iallafall på 70-talet)har med en medhjälpare lagt ut en film på ca 2 minuter som förklarar lite om konsten att slipa kniv...den är lärorik, här är den om man vill se
http://www.youtube.com/watch?v=lbicA5zWnmE
det som är än mer intressant är att några elever har skapat lite filmer med samma "mall", alltså samma "gränssnitt", typ "att äta knäckebröd med smör" och att "hugga ved med yxa"...de är påhittiga världens ungdomar. Nu lämnar vi detta ämne.
Idag för första gången på länge så visste jag inte hur jag stavade ett ord, ordet var changsera, man kan också stava med sj alltså sjangsera....jag fick googla och tack Google ( jag tycker att bra webbrowsers har gjort lika mycket gott för mänskligheten som ja, vad sägs om något underverk eller jag kan inte ens synonymisera det med något)eller ge andra förslag, det känns som hela världens kunskaper och erfarenheter är samlat där ....om man bara själv söker informationen. Nu avslutar vi den filosofiska delen :-)
Klockan 17 idag så skulle vi åka till Tomas i Örebro, alla var med förutom Jossan och Emma, vi fick således plats i en bil....det var den längsta bilfärd någonsin och varför vet jag inte...men vi delade den upplevelsen. Linus led av "tjej-musiken men blev glad när "Dream on" kom, den version som Malin hade spelat in var inte den som vi ( jag och Linus) brukar lyssna på, jag gillar Dio/Malmsteen och Linus gillar Aerosmiths version. Vi hoppade in och handlade på Hovstas Coop. Jag förberedde vår inhandling genom att säga till barnen att de ser till att fixa chips, dricka och sist plocka smågodis så tar jag och Jan och kollar efter glutenfri muffins, så synkroniserar vi oss vid godiset, då sa Linus att jag lät som en World of Warcraft-koordinator, det var inte riktigt min mening men kände mig lite ungdomlig och "inne" efter hans kommentar..., han håller nog inte med. Kom äntligen till Tomas, det var tomt i lägenheten, vi tjoade och halvskrek....till slut kom de fram från ingenstans lite sömndruckna. Jan skulle göra klart en ansökan till basket, jag öppnade en breezer, tog fram lite muffins och frosting för att skapa cupcakes, ingen var sugen förutom Malin och Lisa, så de skapade...


När det var klart så tog ångesten vid...Tomas hade ingen TV, han hade lovat bort sin till sin syster och hans skulle kommit idag men levereras hit först på måndag. Vad skulle vi hitta på ? Tur att jag hade med lite marsipan och två datorer....:-) Jag fick med Micke på att göra marsipanspöken, han ville nog egentligen inte men var väluppfostrad och gick med på att "skapa", så här blev resultatet


Stackars Lisa och Malin, vi hade köpt lite "halloween-smink", men ingen ville bli sminkad....jo jag erbjöd mig, men då sa Malin att de inte ville det för jag erbjöd mig bara för att jag tyckte synd om dem....lite så var det kanske men det kan vaäl vara kul ändå att sminka en tant, de fixade till sig själva istället, go go girls



och så efter ......












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0