Gudstjänst och James Bond och grattis pappa på fars dag 2008-11-09

Idag tog jag en skön gåtur ensam i det soliga vädret, Jan var på basketmatch. Iallafalls så var jag gå på väg till gudstjänst ( min Lisa ska konfirmeras)..på vägen till kyrkan så vinkade två chaufförer till mig...jag vinkade tillbaka men har ingen aning om vilka det var. Vår kyrka är ju väldigt fin och tyvärr hade jag inte kameran med mig idag heller, men här kommer en bild från google...


Det var familjegudstjänst och riktigt jättetrevligt, ser fram emot advent och julottan....jag satt i godan ro och tittade igenom "programmet" och blev stel i hela kroppen när det stod att kollekten skulle inhämtas....f..n att jag inte tänkte på det, funderade på om jag skulle förklara mig när de skulle komma med den uppoch nervända mössan med en pinne i, eller skulle jag be om ett lån av min okände granne, jag bestämde mig för inget av ovannämnda, när de kom med kollekten så räckte jag upp en hand som signalerade "Nej tack, inte idag", jag skämdes ordentligt, men jag tänkte som så att jag ska ge näste speleman en tjuga...minst, då är jag väl förlåten?


Jag,Lisa och Carro tog följe efter gudstjänsten, jag levererade en idé till dem som de inte gillade, jag tyckte de skulle dra ihop lite tjejer och sjunga julsånger på skyltsöndagarna, we wish you a merry christmas, jag kunde tänka mig att ordna en ponny och vackra facklor om de kunde tänka sig detta, men tyvärr, de nappade inte, Lisa sa att " det är ju egentligen du som vill detta, ja sa jag, men jag kan ju inte gärna stå där på torget...utan sångröst , hur gulligt skulle det vara. Här kommer en bild för den som inte kan fantisera fram en underbar juuuulbild i huvudet..



Jag handlade dagens kvällstidningar med bilagor.....läste med nöje, somnade till lite på eftermiddagen. JAn och jag bestämde att vi skulle gå på James Boo7nd.....vi gjorde det plus alla andra i Kristinehamn...vi satt som introvärta ostkrokar utan en enda chans till att sprida ut en enda lem i det fria, bond-filmen var bra, typ 3+, JAn tyckte den var bättre än mig. Det goa med nya Bond är att iallafall jag känner mig så trygg med att han aldrig ger upp, han är som en liten argsint terrier och inte rädd för något, hoppar som en bergs-get bland diverse byggnader, behärskar alla kampsporter och verkar bara bli starkare ju mer stryk han får...och slow-mo, nej det är inget för James.....jag gillade lead-motivet, heter det så, här kommer länken till den

http://www.youtube.com/watch?v=hM5UJvnbbuY&feature=related

Vi kom hem nöjda men "Ahlgrens-bilar-stinna", som förövrigt väckte mig på natten med gör-ont i magen, för det måste ha varit de 200 bilarnas färd genom mina kolhydrats-otränade tarmar, jag ska aldrig mer plåga dem igen med så många bilar igen ....Sorry, nu ska jag drömma om amerikansk jul och christmas carols och snö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0