KPA Pension, Palma och konfirmation Fredag 7 November 2008

Lisa ska på konfirmationsmys, det är konfirmander från Kristinehamn som träffas i Nybble för en kväll med tacos och "lära-känna-varandra-kväll", hya det så kul Lisa, Elin Olle och Carro, och tack Håkan för att du skjutsar. Nu ska det handla om mig och min pension. Kom hem vid 17, tog upp posten som låg på golvet ( har länge tänkt att hänga upp en korg under brevlådan så att posten hamnar i korgen), öppnade ett kuvert från KPA, och lirkade fram detta besked



Det är bedrövligt men jag vet inte vad det betyder för mig, är det bra eller dåligt, hur har det sett ut föregående år, jag har i o f s alla sådana pensionspapper ( från alla möjliga "pensions-bolag"i en tidskriftssamlare, men jag är född 1970 så det känns så långt bort med pension, jag kom på en idé...Jag ska fylla i ett excelark, där jag för ner den informationen från 2003 och framåt och fixar lite auto-beräkningar, jag måste sluta skriva nu och göra mitt panso-ark, återkommer snart...nu har jag gjort det, och det blev inte som jag tänkt mig

De måste också betsämma sig för ett gränsnsitt på de där pensionsbolagen, det ser olika ut för varje år inom det egna företaget, vad det gäller KPA så är det olika delsummor och blabla, så jag får nog sätta mig och lusläsa informationen...hittade gammal KPA-inloggningsuppgifter men de var väl för gamla, det stod att det skulle skickas en ny kod till mig inom en vecka....jag hade bara försökt att logga in två gånger....för övrigt så dricker jag en skitäcklig winecooler med granat-äpple-smak, den smakar överjäst körsbär....JAg var tvungen att gå in på PPM.nu och kolla mina fonder, har glömt även uppgifterna dit, så jag pressade systemet genom att försöka logga in tre "dömda-att-misslyckas" gånger, PPM skickar iallafall en ny kod till mig. Gött om systemen runt om i värden var kopplade till MIG, så att jag kunde få upp precis alla uppgifter på en enda inloggning, typ hur mycket har jag på banken, hur är mina fonder, mina sjukhusjournaler, jag vill ha ALLT på ett ställe, mitt ställe....jag vill ha ett enda kort med magnetremsa också för den delen, jag vill inte fibbla med 28 olika kort i veckan, om någon läser detta och råkar vara en som forskar på att trycka in ett chip under huden på en människa som gör att man bara behöver sätta fram sitt finger för identifiering så kan jag ställa upp gratis... "Here´s Johhny
En rolig och filosofisk människa och jag stod och pratade idag, han pratade om Palma och jag trodde han sa Parma, jag skyllde på att jag var hungrig, tänkte nog på Parmaskinka....Nu väntar jag på Petra som ska komma och efter det så drar vi till The pub och träffar "gänget" och JAn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0