Lördag 8 Nov 2008

Låg och drog oss länge, fråmåt halvtio gick vi upp, vi åker alltid till far min och löser melodikrysset och till det så serveras det även frukost. Idag hade han stekt ägg till oss, det var gott. Jag drack tre koppar kaffe, vi klarade melodikrysset och fixade pappas "web-mail-inloggningsproblem". Efter det så slulle vi till Jossan och kolla hennes klass göromål under Brogårdsgymnasiets "öppet-hus-dag". När vi kom dit så var det fullt på parkeringarna men vi hade nog varit "karma-snälla" för när vi kom till parkering nummer två så åkte precis en farbror så vi tog den platsen efter honom. När vi kom in genom entrén så hittade vi inte Jossan men däremot en choklad-fontän, man kunde doppa färsk frukt däri......Jossan ringde och sa att hon var på plats....hon och Eva skulle trolla för oss och förvandla vatten till vin och mjölk genom att hällsa vätska från ett provrör till ett annat, de klarade det.....det var kul att se, de hade preparerat rören med diverse "kemivätskor" vilket gjorde att vattnet reagerade och ändrade utseende. Vad synd att jag inte hade kameran med....håll till godo med en internet-bild och använd fantasin lite



De är så duktiga de små liven...imorgon ska jag gå på familje-guds-tjänst....för Lisas skull. C U

Kommentarer
Postat av: malin

aww, fin blogg :)

2008-11-08 @ 14:15:43
URL: http://mermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0