Lördag gå på vernisage-dagen

Länge har jag av någon konstig anledning väntat på Karin Broos utställning....och idag var det dags...Jag och Petra åkte dit vid 12 när det skulle börja

Vi sprang in till Lars någonting som gjort en installation "A better place", en krabba gick omring i en fyrkant runt, det fanns också en fåtölj och en portfölj och jag vet inte vad installationen ville mig, Petra drogs iallafall in till krabban...som skulle kunna vara en jättespindel som Jan har i sitt hus

Vi gick omkring och mådde bra, det var inte så mycket folk, jag träffade en dam som jag har pratat med förr, hon sa att alla tavlor var tingade och vissa var det fler på, man kunde köpa tryck av henne för 1900:-, men hur förtjust jag än är i henne så är det för dyrt...i dagsläget. Jag blev speciellt förtjust i en, det satt en kvinna ( såg iskall ut), hon hade ett gevär vilandes i knät och en cigarrett i höger hand. Undrar vad som hänt eller vad som skulle hända....

Vi skulle fika men det varnfullt så vi gick över till Bildarkivet, där var utställningen "Minns mitt 50, 60 och 70-tal "-tror jag den hette. Det var som vanligt trevligt med gamla svartvita kort, när vi kom tillbaka till vernisaget så var det mycket folk, vi satte oss ned på framställda stolar. Personalen började ta fram lite utrustning, det hade kommits på i sista sekund, de verkade bekymrade över om det skulle fungera, och där sitter jag, precis granne med eventuellt problem, ska jag erbjuda min hjälp eller vara tyst och hålla inne med mitt "vetande"

Det gick bra, det var Karin Broos dotter som skulle sjunga live till en inspelad film, ska kolla om den finns på Youtube, den fanns inte där men på myspace, här kommer adressen
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=3466266
och så här såg hon ut på vernisagen, hon hade ett fint tal till sin mor Karin om hur stolt hon var över att vara hennes dotter :-)

och här kommer min stjärna, hon pratade men jag hörde inget utan satt bara och tittade

Efter att ha gått ett ärevarv så åkte vi till Maxi och handlade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0