Torsdag 6 November 2008

Kom sent till jobbet jag vet inte varför men jag har tusen svepskäl som någon gammal goding sa, sprang in till morgonmötet, Jan hade stämplat in mig....TACK Vi diskuterade något, kommer inte vad men jag vaknade till när våra praktikanter stod och vinkade utanför vår entrédörr, ja jäklar det är torsdag idag och då är det praktikantdag. De fick uppdraget att konfigurera 11 tunna klienter. Dagen har löpt på bra, åkte till min "Anette-Lunch", vi lunchar egentligen på onsdagar men igår var Jans mammma Inga-Maj och stig-Å här så de bjöd på god omelett-lunch. Vi pratade lite om glutamat och E621, det måste man alltid göra, mina luncher är alltid glutamatfria ( sen jag läste boken "Den hemlige kocken"), Anettes är inte alltid det.....Efter vår alltid så trevliga måltid så åkte jag med mina praktikanter på uppdrag, jag löste ett USB-problem, ett skrivarproblem, ett kabelproblem, ett installationsproblem och fick ut 4 stationära datorer, en bärbar och beställde ytterligare en bärbar till en specialpedagog, medlade några arga användare, hjälpte en elev med bifogade filer. Jag kanske fixar lite bilder senare. Nu ska Linus och jag äta, Emma är och fikar med Marina och Mickan, och Lisa är med Klara och efter maten ska jag gå in på hemnet......den nya "medelålderskrämpan" enligt Aftonbladet. Jag har klyftat potatis och rostat i ugn i äkta smör, till det serveras "rökt-ost-stoppade-kotletter" stekta champinjoner och en tomatsallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0