Sötebrödsdagen 08-10-30

Idag när jag kom till jobbet så stod Pandoras ask på bordet...inte med de riktiga hemskheterna i, utan med riktiga godingar... nämligen korintkakor



Jag glodde lite på burken 08:20 och funderade på om jag skulle ta en till kaffet, men jag bestämde mig för att dricka en slät kopp kaffe som det heter och endast det, inte ska det doppas något idag inte. Klockan 10:00, 15 minuter innan jag skulle sätta ut lite nya datorer så kände jag att jag nog skulle må bra av en korintkaka, dels för att jag är bonde-romantiker och dels för att jag behövde tillsätta lite kolhydrater till min kolbaserade kropp, jag öppnade andaktsfullt kakburken och åt kakan i tre omgångar och njöt, det var nog riktigt smör i kakorna, för den jag åt var skitgod....... varav jag i nästa ögonblick satte mig vid tangentbordet för att skicka iväg ett mail till Tingeling som hade bakat dem med ett par släktingbarn igår.. Ämnet var Schhhhhhhh som betydde "tyst, säg inte detta till någon, jag ska bara hyckla lite och äta kaaakor, då jag alltid tjatar om den förba....nnade vikten, fettet, flötet, E621, emulgeringsmedel och blablabla......) Mitt mail innehöll detta
Hej Tingeling!!! Jag var inne och tog en korintkaka...den var fär jäkligt god, kan man få receptet
Hon skrev tillbaka
Självklart får du receptet... Men minns inte idag så jag skickar dig ett lite senare... Hälsar Tingeling Det var det söta jag fick i mig på förmidagen, fortsättning följer
Var ute hela dagen och härjade villt bland datasalar och kontor, kom tillbaka till kontoret vid 16 och döm om min förvåning när jag skådade en ensam bulle som låg framför mitt tangentbord


jag frågade - Vem är feeder´n ? Jan erkände att det var han, han själv hade inte tagit någon ( det var tydligen någon "snäll" själ som lämnat kvar en påse i fikarummet) och den påsen hade Jan spanat in.....jag tog halva bullen, den var OK....om man doppade den i halvljummet kaffe....svarade på lite mail och stämplade ut. Jag skulle hämta upp Emma och hennes vän Jaffa, i bilen stre jag på Emma att hon skulle skicka muffinslänken till henne, Emma är tyvärr inte så imponerad av muffinslänken som jag är, muffinslänken = http://blixman.blogg.se/category/cupcakes.html
men Emma lovade att skicka länken till Jaffa.....ofrivilligt. När jag säger muffinslänken så är det en underdrift, på hennes sida finns hur mycket som helst, hon är en riktig konstnär....hon skapar underbara saker. Just nu hade hon en tävling som jag deltog i , här kommer länken...om ni vill vinna något för baket
http://blixman.blogg.se/category/tavlingar.html
nej, nu är det nog natta

Kommentarer
Postat av: emelie

åå vad gott :D vart köper man dom ? kram

2008-10-30 @ 16:56:29
URL: http://stylebyemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0