wonderful lördag 08-10-18

Vaknade runt 08.00, hade redan igår tänkt ut att jag inte skulle till loppis, ska man dit så bör man vara där runt 09:00men idag jag ville baaaaara götta mig och unna mig att ligga kvar i sängen och draaa och ta det lugnt. Zappade runt lite och såg att French food at home-Laura skulle börja vid 9:00

planerade in att jag skulle vara nyduschad och ha kaffet nybryggt tills dess. Jag njöt, jag var ledig, jag mådde bra....livet är fint
Klockan 10 bar det av till Pappa S-G, det är ju det där melodikrysset som måste lösas, och käka lite frukost och lyssna på Jan och pappa när de diskuterar vilka som gör bra ifrån sig på isplanen, typ Brynäs, Skellefteå....Färjestad.....eller lallalalalalala-land

Vi klarade av att lösa melodikrysset, innan vi drog så uppmanade pappa mig att klättra upp i vinteräpple-trädet och plocka lite äpplen, vilket jag också gjorde, åkte hem efter att ha handlat på Maxi, köpte mot min egen vilja Svensson Svensson, episoder från 1996, den kostade 199:-, onödiga pengar men barnen älskar den serien, jag vet inte hur många gånger de sett filmen svensson svensson.
Kom hem, bakade bröd, städade, tvättade sängkläder och handdukar, ugnsstekte broccoli hällde över en gräddsås gjord på grönmögelost, skitgott...tycker jag och jag är också den ende som tycker det. Jag har tagit massor av kort men hittar inte överföringskabeln, så jag får sätta in andra bilder än självtagna. Kusin-Felicia kommer till oss idag kl 15, det ska bli roligt

Jag och Petra åkte ut och fikade efter att vi hämtat Fille, vi satt och filosoferade om och uppdaterade oss om livet. Åkte hem till våra barn...Linus har varit på bra humör, tydligen har WoW uppfunnit lite nya världar, europastäder och istidsstäder.....om de har lävvlat upp sig innan så är de inget värt längre, alla geers är inte heller något att ha...ja ja den där världen är lite utanför mina referensramar...nej, jag lagar lite mat istället. Har köpt fina tvättade potatisar, de klyftas och läggs ner i långpanna tillsammans med

två hela vitlökar ... det är väldigt gött att klämma ut den varma mjuka vitlökenklyftan ur sitt skal, smaken har en mjuk och nötig karaktär, blundar man vid intagandet så kan man inte gissa att det är vitlök man äter. Jag har ätit 12 klyftor, jag hoppas att inte andedräkten blir värre destomer man äter, då är jag väldigt illa ute och.......väldigt frisk. Linus är hos sin pappa nu och lanar med en kompis, jag sitter och skriver, Lisa och Fille kollar in en gammal Beck-film på tv4plus och jag mår fortfarande fiiiint

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0