Härliga Lördag 2008-09-20

Åh underbara lördag, du vet inte vad jag saknat dig, Jag och Petra möttes på vårt  lokala loppis, där de underbara ideellt arbetande kvinnorna stryker och manglar dukar , gardiner och lakan, det är sådan fröjd att se andra människor gör något för andra. Jag hittade en Leila bakar-skål som jag löpte för 40 :-, efter vårt loppisbesök så fikade vi på vårt fina lokala konditori som f ö är till försäljning...kanske. Företaget vill sälja men fastighetsägaren som äger fastigheten vill inte att han ska bli hans nya arrendator. Sen vid 10 så var det dags att hämta min goa pojkvän Jan, vi åker till min far varje  löser melodikrysset....vi klarade inte att lösa det, det händer nästan aldrig, men men...jag skjutsade Jan till vår stora gymnastikhall för där var det basket-turnering. Jag åkte hem och skulle kolla på Gilmore girls. Lisa hade haft tjejkväll så vi hade inte synts sedan igår em. Det var fotbollsavslutning, vi skulle vara ute i Ölme kl 13, jag hämtade upp Lisa och Hannah och sedan bar det av, vi höll på i tre timmar med lekar och köttätning. Det var en trevlig eftermiddag, hade egentligen vigt den till svampplockning men som sagt var så var det andra saker som skulle prioriteras


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0