Augusti 2008 gjorde jag Lisa & Lina Cupcakes



Här kommer receptet på frosting, till kappkejksen använde jag vanlig ett vanligt muffinsrecept

Frostingen:
2.3 dl socker
5.3 msk vatten
Två tre droppar citron
1 tsk vaniljsocker

1. Rör ihop socker, vatten och citron i kastrull och värm på spisen så att det börjar sjuda i kastrullen.
2. Låt samtidigt hushållsassistenten vispa ihop äggvitorna (var extremt noga med att inga gulor kommit med) och vaniljsockret så att mjuka toppar bildas.
3. Häll i lite i taget av den varma sockerlösningen i äggviteblandningen under konstant vispning (detta moment får gärna ta 10 min, häll bara lite sockerlösning i taget, och vänta nån minut mellan varje gång). Vispa tills marängen är kall och har bildat hårda toppar, ca 10 min.
Spritsa på frostingen och låt gärna stå i kylen en stund innan servering! Det var receptet i lite korthet, här är länken till den riktiga sidan

http://www.dagensmuffin.se/show.pl?id=828

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mums!

Kolla in kategorin tävlingar i min blogg och se om du hittar nåt kul ;)

2008-09-29 @ 20:13:53
URL: http://sandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0