Sköna söndag 2008-09-21

Söndag, jammie, vaknade tidigt, duschade och satte på kaffe, det luktade gött överallt. Idag ska vi kratta äpplen och plocka svamp. Vid 11 så började jag och Malin att kratta, Lisa Linus Josefin låg och sov, goaste höstvädret hittills, luften helt klar, rosor sprids på kinderna, och svetten börjar lacka när vi krattar, Jan kommer ut med skoveln och vi lastar äpplena i svarta säckar, tanken vara att slänga äpplena i skogen så att djuren kan knapra frukt....När vi var klara så gjorde vi varm choklad och köpte gifflar och sen drog vi mot svamparna. Det var jag, Jan Lisa och Malin, de andra ville inte. Vi hittade n bra skog som var god att gå i, vi fick ihop kanske tre liter, alla andra hittar 20 kg...minst, så mycket har jag aldrig hittat. Vi slängde ut äpplena som utlovat til djuren, vi åkte hem och köpte grädde, morötter och fläskfilé,,, gjorde en gryta som blev god, den var full med trattisar. Jan orkade inte mer utan gick och lade sig, jag och Jossan kollade Top modell 4, åkte hem till Emma, hon höll på att skriva CV, hon håller på att söka jobb i Norge, hon skriver bra CV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0