telia del 3

Detta skrev jag till Teliasupporten, nu ringer jag inget mer utan nu ska jag dokumentera.......min del 3 föranleds av att jag fått ett "nytt " abonnemangsavtal som jag skrev på för ca 10 dagar sedan och skickade in

Nu har jag 700204-6220 än en gång fått luddig och konstig information från er. Jag orkar inte ringa längre, utan nu skriver jag så att jag få mina problem och min korrespondens med er dokumenterad. Jag är så trött på att hålla reda på alla datum och ringningar och problem som har uppstått i samband med att jag ville ha era tjänster. Det har varit så mycket krångel och jag har blivit lovad kompensation förra veckan och då trodde jag att all den här cirkusen skulle få ett slut, men i onsdags eller torsdags så har jag fått ytterligare information från er som jag redan har skrivit på. Nu går vi tillbaka till den 18:e, då fick jag den första bekräftelsen på att jag ville ha era tjänster, det står att "om jag vill ha det tilldelade telefonnumret så måste jag ha meddelat Telia det senast 21:e, jag fick ringa till er support som jag inte har lust med, men jag hade ju bara fyra dagar på mig att returnera abonnemangsavtalet, varav den 21 var en söndag och den 19:e var midsommar. När jag ringde till er support och påtalade detta så skulle jag få uppskov i 14 dagar. Jag skickade iväg min kopia till er, runt 18:e. NU har jag fått ett identiskt knippe med information och abonnemangsavtal som jag redan skrivit på och skickat in. Nu är knippet stämplat med "Stockholm 22:e juni och i det abonnemangsvatal som jag ska returnera ( som jag redan gjort) där står det att "Du måste skicka in det underskrivna avtalet senast 21/ 2009......jag har aldrig varit inblandad i en sådan här härva av papperscirkus och informationsstrul. Har ni inte fått ett påskrivet abonnemangsavtal från mig?.....för nu har jag blivit lovad att 30:e juni så kommer den utrustning som beställdes 12/5 att komma till mitt utlämningställe, nu tror jag inte själv på det i o m att den annars så enkla saken som att beställa tjänster från företag brukar innebära
1, En bekräftelse via mail,
2. Ett sms om att paketet med den fullständiga utrustningen har anlänt
3. Inkoppling av diverse kommunikationsutrustning och till sist så
4. Surfar man och talar i telefon
Från er har jag bara än så länge fått luddig information och dublett-avtal, halva paket,
vänta, vänta vänta, suttit med diverse personal i supporttelefonen ( det borde finnas minst 10 samtal dokumenterade från mig och alla frågor har rört mitt paket som jag ännu inte fått och jag har fått olika information hela tiden .....Nu till min kärnfråga - Har ni fått mitt abonnemangsavtal som jag returnerade underskrivet runt 18:e till er och ...kan jag slänga det nya avtalet som skickades till mig förra veckan, för det verkar bara vara en kopia på det som jag redan skrivit under och nu blir jag osäker "tänk om jag inte skrev under utan bara skickade iväg det, i o m att jag har fått ett nytt avtal att skriva under" och det gör mig också galen. Jag skulle också vilja att ni kollar en extra gång  på min beställning/konto, för nu skulle jag vilja slippa alla papper från er och det enda jag vill är att få "hem" den kommunikation som fattas ....


nu kommer det "roliga" svaret som är lika diffust och circusaktigt som hela den här beställningen är

Här är ditt svar!

Nedanför kan du se din konversation med kundservice. Det senaste svaret visas överst.

Ärendenummer: 1910983.

Svar  2009-06-29 15:51

Hej!

20090623 så fick vi enbart bredbandstelefoniavtalet inskickat.

Vi behöver få in bredbandsabonnemanget också.

Beklagar att ni har fått en knippe papper av oss igen med samma avtal. Sådana utskick sker med automatik.

Jag vill bara dubbelkolla vilken adress varorna skulle skickas till.

Adress 1

Sommarvinden 12 B 681 38 KRISTINEHAMN

Adress 2

Löthnergatan 1 2tr 681 40 KRISTINEHAMN

Vi har nämligen gjort 1 utskick till varje adress enligt vårt ordersystem.

Enligt posten så har ni hämtat ut paketet som gick till Löthnergatan 1 2tr 681 40 KRISTINEHAMN. Gjordes 23/6.

Se länk från posten

http:/­/­server.­logistik.­posten.­se/­servlet/­PacTrack?lang=­SE&kundnr=­1083189009&kundref=­23000952787&xslURL=­/­xsl/­pactrack/­standard.­xsl

Telefonnummer 0550 411512 är anslutet till sommarvinden 12 B , stämmer det att ni vill ha abonnemanget anslutet till den adressen?

Telefonnummer 0550 10308 är anslutet till Löthnergatan 1 , stämmer det att ni vill ha abonnemanget anslutet till den adressen?

Vill bara reda ut allt så det inte blir mer missförstånd.

Med vänlig hälsning

Niklas Henriksson
Telia Kundservice


Kommentarer
Postat av: Anneke

Visst är Telia underbara!?! Vi, eller ja Pg, har också haft stoooora problem, men jag tror faktiskt att allt funkar nu.

Go get them! Jag hejar på dig :)

2009-07-06 @ 21:13:42
URL: http://anneke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0