Telia del två

Läs helst del 1 först innan du läser del två.....
Skickade detta till supporten på Telia idag.....så irriterad, arg och frustrerad ( ja, jag vet att det har dött åtta barn i Afrika under den här tiden jag skriver och jag tänker alltid på dem och lägger sådana fruktansvärda saker i proportion till mina egna problem, och jag tycker det är bedrövligt att det får vara så orättvist att det finns människor som inte kan dricka rent vatten utan får hasa sig fram flera kilometer till en pöl och där få filtrera ur det fattiga vatten som finns och här i vårt ego-i-land så spolar vi ner vårt "avfall" med 20 liter rent vatten...bedrövligt........men just nu så "glömmer" jag dessa stackars medmänniskor och deras fördjävliga liv och öde för en kort stund och frustrerar mig över Cirkus Telia......

Jag får inte ihop min beställning av trådlöst nätverk och bredbandstelefoni som jag beställt...se bild. Pratade med någon på supporten som säger att det stämmmer ( kolla bild i tidigare inlägg). När jag läste upp min specifikationen för honom där det var fyra saker som ingick ( jag har två enheter, se bifogad bild) då sa han också att det stämde....jag får inte ihop det och om någon snäll själ kan kolla på bilden som jag bifogat och se om de kan se något som inte jag förstår så skulle jag bli glad om någon kan förklara för mig var jag 1. ska koppla in mitt bredband och 2. Var är enheten till min telefon som finns med på den enkla anvisningen till höger på bilden....
Hade tidigare Comhems alla tjänster och de kopplade jag in utan problem, är intresserad och jobbar med teknik men jag står som ett fån med paketet från er...är det något självklart som jag missar. Jag vill att någon svarar på detta mail helst omgående för jag har varit i kontakt med er sedan 12/5, då beställde jag detta paket men det kom aldrig sedan när jag ringde 4/6 för att höra om min beställning skulle komma någongång så sa en tjej i andra änden att det "hade det blivit något" med beställningen, så nu skickade hon "om den", det var 4/6, 17/6 får jag ett brev med att min beställning är gjord och jag har typ en dag på mig att få iväg ett papper på att jag vill ha det telefonnummer som tilldelats mig....ringer och får uppskov i 14 dagar. Sen i beställningen så står det att jag beställt digital-tv, och det har jag inte alls beställt, då fick jag ringa igen och fick då veta att det ingick gratis, jag sa att jag vill inte ha, jag har redan Boxer, då sa hon men det ingår gratis, eller som hon senare sa det kostar i o f s 249:-/halvår, jag vill inte ha. Hon kunde inte ta bort det ur beställningen, utan jag var tvungen att få paketet först...jag sa till henne att jag har ingen lust att kolla fakturor nu efter 249 kr för något som jag inte ville ha, nej det förstår jag sa hon, hon fortsatte sedan med att hon skulle lägga in bevakning på min någonting. Nu är vi framme i nutid.....och jag har som sagt varit utan telefoni och internet väldigt lång tid och det börjar ta på krafterna för jag vill vara "uppkopplad" och nåbar 24/7

Fick detta till svar:

Hej!
Tack för din förfrågan.

Det är en paket på väg till dig med Thomson gateway, telefonadapter, Digital-Box samt manual som kommer levereras 2009-06-30. Tyvärr blev det tidigaer paketet skickat till fel adress. Får be om ursäkt och om du återkommer när det fungerar kan du få kompensation!

Med vänlig hälsning

Jan-Erik Johansson
Telia Kundservice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0