Ut till stugan och kolla grödorna jag sått

Jag tog med Petra till stugan, jag ville vattna mina från jag sått förra söndagen den 24:e. Jag har sått lök, sockerärt, brytbönor och jag har flyttat jordgubbarna till ett hål i berget. Här kommer bilder
En gammal cykel...fast det kanske var onödig information


Hästsko för tur, här hänger fyra och enligt sägen så ska de vara uppochner så att
lyckan "stannar kvar"...här sipprar lyckan ut kan man säga ...gånger fyra dessutom


Här är en gul-löks-grodd, så kul det var att se att det hänt något...konstverk tycker jag,

Minne från sommaren 2008


Mer lök


mina "ränder" med lök...


Här ser vi ca fyra blommor, det är lika med fyra amerikanska blåbär


Här är sockerärtorna


Jordgubbar med två blommor, alltså två jordgubbar


ett par jordgubbsblommor till, alltså ett par jordgubbar till


en liten till


Här ser vi det stora skörde-landet" Skulle ha oljat in pallkragarna, men tänkte på det försent, nu efter bevattningen så
blev träet så blött.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0