Har hittat en av mina favoritfotografer

Ungefär runt 1991 köpte jag en liten kalender på den dåvarande skivaffären "Duvan". Kalendern bestod av märkliga bilder, men jag blev trollbunden. I alla år därefter så har jag funderat vem var han/ hon som hade fotograferat, vad ville hon / han förmedla, vissa bilder är otäckt vackra.....har svårt att förklara karaktären men jag visar några bilder nedan och för den som är intresserad av att se mer så kommer en länk till hans bilder....hur kom jag fram till att jag har hittat honom...jo jag satt och läste i lugn och ro i dagens söndagsbilaga till Aftonbladet, och på sida....det finns tydligen ingen sidnumrering men sidan kallar sig idag "Laddat om erotik" och helt plötsligt så ser jag en bild som påminner om min favoritfotografs sätt att ta bilder, han har gett ut en bok som heter "Saudek". (hans efternamn) ..den måste jag ha...de som känner mig vet att jag tycker om nakenhet på bilder och då är det rent konstnärliga som jag ser inget annat, och Saudek verkar tilltala mig...här kommer några smakprov...jag lägger ut några som speglar hans konst till 50%, det finns lite häftigare bilder men de lägger jag inte ut, utan den som känner för att lära känna Saudek mer går in på den länk jag lägger ut i slutet















Länk till dig som vill se mer bilder av honom, eller googla efter Jan Saudek om du vill veta mer on honom, han är från Tjeckien och är född 1935 ( wiki)

http://images.google.se/images?ndsp=20&hl=sv&rls=ig&rlz=1W1SUNA_sv&um=1&q=saudek&start=0&sa=N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0