Morotssoppa med röda linser

Idag köpte jag ekologiskt kaffe.....det var godare eller så inbillade jag mig


I morotssoppan hade jag röda linser och lite mer, receptet kommer i slutet


Så här såg det färdiga resultatet ut, tyvärr kan jag inte få till en sån där fin bild på
maten som maten brukar se ut i mattidningar


Jag Emma och Jan åt, alla tre tyckte den var god..

Morotssoppa med röda linser

3 Vitlöksklyftor - rives direkt ner i kastrullen
1 sellerstjälk - rives direkt ner i kastrullen
3 morötter - rives direkt ner i kastrullen
½ lök - rives direkt ner i kastrullen
7 dl vatten
2 dl grädde ( om man vill, annars så kan man ta kokosmjölk eller ta vatten i stället
2 ekologiska buljontärningar ( grönsak)
2 dl röda linser
Koka alltihop i 20 minuter ( då finns inget tuggmotstånd kvar och så vill jag ha det, men vill man ha
på annat sätt så kan man kolla kanske vid 15 minuter, då har nog linserna lite mer stuns kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0