Uppdatering

Här sitter Lina, Lisa och Marita och fikar 26/1 -09. Håller på att
fixa köket....Marita, jag och Annette ska till Hemlige kocken



Linus håller nu förtiden på med Warhammer.....inte WOW



Han har målat en massa gubbar





Så här ser de ut omålade

Lisa ska få glasögon...vi har fått hem fyra bågar, detta är en av dem

Båge nummer två

Båge nummer 3

Båge nummer 4

Ibland kan sockermissbruk ( Linus är jämt sötsugen) leda till något gott
nämligen Creme Brylé...han gjorde den helt själv, med äkta vanilstång,
den blev jättegod

Sonny Emmas hund

Emma är hemma och provsmakar mina bakverk...och vi har kollat på big brother
från 2003, Lina Rosing är med ...och hon var ju jättefin då, nu ser hon ut som
en karikatyr med fejkat trasigt löshåt

Wilma och Petra

Petra och Nadja

Lisa har kalas på söndag 15/3...jag har bakat dessa nötkakor, ska doppas i choklad

Korintkakor...Marita bakade dessa en dag och hade med till jobbet...hon
inspirerade mig till att göra egna

Här swischas det runt i min assistent...det ska bli tårtbottnar till kalaset, allt är
gjort på äkta smör ( min mormor sa alltid, känner du att det är riktigt smör
i", jag kände aldrig det när jag var yngre...men nu känner man faktiskt skillnad

Här håller mina surdegs-baguetter på att jäsa...har blivit inspirerad av
Camilla Plum "Bullar av stål-tanten", hon ser inte så rolig ut men
dewsto godare och trevligare är hennes deg-kunskap, hennes serie
går på TV2, kl 19:30. Det här brödet har fått jäsa i 18 timmar i kylskåpet, i
lugn och ro...syret har integrerat degen och sett till att smaker florerar
Emma godkände brödet som nu är klart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0