Fågelflykt på Löthnergatan 1

Idag har jag försiktigt försökt att fånga en av "dårfinkarna", han smet ur en matskålsöppning.....På dessa diverse ställen har han suttit
På hallampan


På min nya köksIKEA-möbel


På hall-hyllan


På en flyttkartong i vardagsrummet
'

På vardagsrumslampan


På väggtyget 3 meter upp i luften


På ett fönster i LIsas rum


På en glashylla


Till slut så satte den sig på buren och klev in....efter att jag öppnat den lilla burluckan......
Jag gjorde rabarberkräm.....som mat-Niklas mormor gjorde....i ugn, med lite vatten, potatismjöl och socker. Hittade inga tider eller hur många grader det skulle va, men testa 30 minuter i 250 grader....ha folie runt om...det var gott
Bilden var inge fin så den tog jag bort

Gjorde Annicas Finska kaka, och det passade bra i o m att Marita och Benny kom på besök ...trevligt


Benny och Matita fick äta lite av varje tillsammans med kaffe.....vi tog maten sist...lite oortodoxt men vad gör väl det, huvudsaken är trevligt sällskap...Emma och Tommy kom också. Här ser vi Marita och Emma


Här kommer Benny, Linus och Tommy...killsidan. Lisa var i Karlstad med LIna och deras familj.

Har spelat in Beuwolf, eller vad den nu heter, den ska jag se ikväll. Nu ska jag kolla efter en tv-bordsantenn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0