Lördag, melodikryss, trav, träning och Käre Annica

Pappa ringde och väckte mig, han ville ha med bilagan till AB för idag var den första Wallander-filmen med för 1 krona, så gjorde jag också, melodikrysset gick bra...pappa skickade med 20 rabarber...det blir rabarberkräm imorgon. Jag och Marie åkte och tränade ( hon var också jättegullig och gav mig en vinflaska för jag matat hennes katt medan hon var på Ålandsresa), vi pratade´om kryssningen "Färjan-teamet" var där, de hade frågat ut dem om det var OK om de var med på film, och det var OK, Marie tror inte att de filmade. Efter den goda träningen så åkte jag snabbt till Marita, min vän och kamrat, vi tippade trav, vet inte hur det gick, men ingen har ringt, så det var nog inte så stor vinst ...om det var någon. Här är vårt travrim som vi skickade till våra travkamrater.

"Här kommer Martin hej vad det går..

och Vector du ling och inte Tingeling..

och en häst i lopp tre den är spik vi får se...

Vi skålar i Champagne när Mulliga Ullis går i mål..

I saw you vill jag ha sa Marita som är blinn...

En stilla bris när Victor stormar in..

Vi satt här och Clear sign talade till oss.. Ta mej till havet och gör mig till kung... och på tal om kung så lämna kontonumren senast 20:00 så vi kan överföra lite kosing till Stockholms-resan!"

Vi har endast tagit lite kaffe (inte spetsat) men däremot sockerkaka och bullar som tog fram poeterna inom oss..

Hälsar Åsa och Marita

Registrerat spel

Datum: 2009-05-23
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 22

Avd  Ordinarie hästar (Res.)
1    2
2    1, 4, 11
3    4
4    3, 4, 9, 10
5    1, 2, 6, 10, 11
6    1, 3, 9, 11
7    2, 7, 8, 10

960 rader x 1 x 0,50 kr =  
480,00 kr

Efter det så åkte jag till Annica för att kolla ÖB, blev några prylar rikare och några hundralappar fattigare, en timme med en god vän rikare ...hon följde med tillbaka med en inflyttningspresent.....hon tyckte köket var fint, vi satt här och diskuterade livets goda sidor och livets mindre goda sidor. Nu har jag kollat in Robinson och dricker vin och skriver i bloggen....och mår mycket bra, långledigeten har varit full av trevliga saker......nya vänner på facebook.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0