Melodikryss hos far och fika med Petra och nadja 2009-05-09

Jag och Lisa åtnjöt en god frukost innan vi skulle iväg, hon skulle till konfirmationen och jag till far



Melodikrysset var svårt....men jag tror vi klarade det. Jag åkte till loppis och pappa åkte med till Coop. Jag fick tag i en snygg såssnipa...pappa har massa ved på tomten, jag erbjöd mig att hjälpa honom men han tycker jag hafsar så han ville inte ha min hjälp....min pappa vill ha det ordentligt gjort...jaja, jag erbjöd mig iallafall


Plockade rabarber på min "Löthnertomt", vet inte om det är en gammal ålderdomshems-kvarleva eller om det är någon i huset som äger den där rabarberstocken...jag tog några, i värsta fall så får jag väl bjuda på rabarberpaj

Lite köks-fönster-bilder




Lite köksbänksbilder


Satt upp en hylla efter att jag äääntligen hittat min skruvdragar-laddare


Petra, jag och Nadja var ute vid Mariebergsområdet och njöt...här är vi på Krivi, Petra köpte en citronpelargon


På väg till Kafferian så såg jag en rakhyvel på vägen...hur hamnade den där...hitta på en historia åt mig...


På väg in så hade en vattenpöl bildat formen av ett hjärta


På Kafferian så var det alldeles för mycket folk, och Petra får inte vara i stora folksamlingar så vi åkte hem och tog up Petras tvätt och sen åkte vi hem till mig, Nadja har inte sett mitt hem än så det passade bra att åka dit nu.
Malmen är för mig som kryptonit är för Stålmannen....

Här är en bild på Petra


och här är Nadja...hon pratade mest i telefonen i början

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0